Donnerstag, 19. Mai 2011

Opgave B - Fortælling med tekst og billeder



Der var engang en bamse der hed Ted. Han følte sig meget ensom og alene. Han vidste simpelthen ikke hvor han hørte til, hvor sit hjem var.



En dag besluttede Ted, at gå på rejse for at finde sit hjem. Han steg i en flyvemaskine og lovede sig selv, at han først ville være tilfreds, hvis han endelig fandt det sted han hører til.



Han rejste til Tyskland, fordi han havde hørt, at det skulle være et skønt sted i verden og måske ville han der finde sit hjem, men han var mange steder, men aldrig følte han sig hjemme. Så han rejste videre.



Det tog mange måneder og han rejste hele verden rundt. Selv i junglen har han været, men ingen steder følte blev han glad og følte sig trygt og hjemme. Så dybt frustreret og meget ked af det tog han tilbage igen.



Men der mødte han Teddiline og pludselig så han verden med nye øjne. Han var så glad af at være sammen med Teddiline, at ingen andre steder ville være. For første gang følte Ted sig rigtig glad og han måtte lære, at hjemmet er der, hvor hjertet er.

-----THE END-----

Det har været en sjov opgave at arbejde med. Ideen til storyline fik jeg lige før jeg faldt i søvn, så godt jeg næste dag kunne huske det endnu.
Færdighedsmæssigt synes jeg det var slet ikke så nemt, fordi det med at klippe tingene ud OG sætte dem på et andet billede i den rigtige størrelse, mens billedet ikke skal blive uskarp - ja, der havde jeg altså mine problemer.
Fordi jeg selv synes, at de færdgihedsmæssige krav er meget høj kunne jeg kun tænke mig at benytte denne aktivitet med børn i en alder fra 12 og op ad. Det jeg kom i tanke om var, at man måske kunne bruge denne metode kreativ i forbindelse med livshistorier. Der kunne man fremstille billeder af oplevelser, der ikke findes fotos af.

For næste periode kunne jeg godt tænke mig, at arbejde lidt videre med denne teknik/metode/aktivitet/opgave :)

2 Kommentare: