Montag, 30. Mai 2011

Opgave C - nr.2

Noget andet jeg kom i tanke om var forløbet i DKK, hvor vi arbejdede med Interviews. Spørgsmålet var: Hvor var du for 10 år siden og hvor er du om 10 år?
Også i denne sammenhæng kunne jeg godt forestille mig, at arbejde med/inddrage Paint.Net. Min ide er, at man til udvalgt passager fremstiller billeder, der viser og understreger det sagte. For at synliggøre tidsspringende - synes jeg - det kunne være en god ide, at billederne fra fortiden er i sort/hvid, nutiden er i farve og fremtidens billeder kunne være i sepia og lidt uskarpe.
For at vise et eksempel har jeg gennemført et kort interview med min ven, hvor udgangspunktet var det ovennævnte spørgsmål.
Der skal lige nævnes, at de billeder af Lenny jeg brugte til billedmanipulationerne - dem tog jeg i interviewsituationen af ham mens han fortalte.

---------------------------Mit eksempel / sådan kunne det se ud--------------------------

Jeg: "Hvor har du været for 10 år siden og hvor er du om 10 år?"


"Jeg har været på gymnasiet i Lübeck. Der har vi lige været på studietur i Tyrkiet...i Side i et all inc. hotel. Det var et fantastisk vejr, vi havde det rigtig sjovt - ja, en dejlig tid."



"Efter min gymnasietid tog jeg efter nogle omveje uddannelsen til Erzieher i Flensborg på Hannah Arendt Skolen, hvor vi to lærte hinanden at kende."





"I dag arbejder jeg i et hjem for anbragte piger, der er i alderen mellem 8-17 år og jeg elsker mit arbejde."






"Om 10 år er jeg familie og børneterapeut, hvor jeg helst vil arbejde i et velfungerende team."






"Endvidere er jeg gift med my endless love, vi har 2 børn og bor i et hus, der ligger ved en sø."



Jeg siger mange tak til Lenny for muligheden at realisere det her, for din tid og meget mere ;)

4 Kommentare:

  1. Fede billeder og god fortælling

    AntwortenLöschen
  2. Ja. Hvor er det godt tænkt med kontinuiteten. Det vækker gode minder fra min egen interviewsituation for et års tid siden. Det er tydeligt at se, at du frostår dig på at kommunikere klart og originalt visuelt, der vil komme menneskene, du møder i dit fremtidige professionelle virke tilgode, tror jeg.

    AntwortenLöschen
  3. Mange mange tak Bjørn. Dejligt feedback.

    AntwortenLöschen