Donnerstag, 12. Mai 2011

Opgave A - Øvelser i Paint.Net



Det første billede er blot en collage af blomster taget fra flickr.com og bearbejdet/sat sammen med Paint.Net.



Billede 2 er et foto jeg selv har taget i sidste vinter og bearbejdet med Paint.Net. Jeg brugte her effekten, at det ser ud som et oliemaleri.



Også det er original et foto jeg selv har taget. Også her har jeg arbejdet med en effekt - kakkeleffekten.



Det billede er også en slags collage. Igen brugte jeg blomsterbillederne, hvor et tjente som baggrund og de andre blev sat på. Desuden har jeg brugt forskellige effekter fx at det virker som et oliemaleri og at dets centrum suger resten til sig.



Her i det sidste er 3 billeder lag ovenpå hinanden vha. lagteknikken.

Det har været ret besværligt, fordi programmet kan en hel masse, men jeg ikke ;)

Jeg begyndte altså at prøve mig igennem, men det tog en hel masse tid. Undervejs mødte jeg dette problem, at jeg ikke kunne finde ud af hvordan det med de forskellige lag skulle fungere. Så jeg prøvede det tutorial, der blev linked til, ikke gerne, men jeg gjorte det. Jeg synes sådan en lang tutorial eller brugsanvisning afskrækker at folk læser den – sådan har jeg det i hvert fald. Men det afsnit til arbejdet med lag hjalp nix, slet ikke, intet…så det kunne ikke redigere den mening jeg i forvejen havde: at brugsanvisninger er alt for lang, kedeligt og for det meste hjælper de alligevel ikke. Jeg blev altså bare ved med metoden learning by doing.

Og jeg synes det sidste billede er rigtig flot :)-

1 Kommentar: